Motvind Delux

Det blev en slitsam tur till jobbet idag då vimplarna stod rakt ut och vindmätaren visade byig vind mellan 10-16 m/s NO. Det blev alltså en härlig blandning av kantvind och rakt emot. Oftast jobbigare med kantvind då man får parera vindbyarna som vill flytta en i sidled.
Väderbild från Karlshöjd
Benen var hyfsat fräscha och orkade trycka på nästan hela vägen vilket kändes bra. Mycket trafik och allt för många har svårt med att hålla avstånd då dom passerar, verkar tro att man inte kan vingla till eller få ett kast utav vinden. Hade missat att dricka lunchkaffe så var omåttligt sugen på det stor del av vägen.
Cykelcafé i Polen
Men det löste sig väl då mina kollegor hade kaffet klart då jag duschat och var redo för att jobba. Nu hoppas jag på mera värme och sol imorgon på hemresan då det var lite svalt idag. Lite strul med skoinläggen idag då dom inte satt optimalt får märka upp detta lite så det går lättare att få till eller får det bli nya sulor helt enkelt. Naturspaningen blåste bort då jag hade fullt upp med att styra cykeln dit jag ville.

Kommentarer