In i dimman, grus, karta och Strava

Dimman låg tät när jag startade och värre blev det bitvis ner mot Rälla. Svängde in Ytterrörsvägen för att hitta över till Röhällavägen, svängde fel 2 gånger och gjorde där i gruset ett beginners fel och svängde tvärt och framhjulet skar direkt med följd att jag låg där som en skalbagge och viftade mig fri från SPD pedalerna för att komma upp igen. Tror ingen såg mig, puh. Ingen skada på mig eller cykeln som tur var. Tog fram Strava och kartan för att få lite guidning till rätt väg, så enkelt det kan vara ibland att hitta.
Sportgrus på min färd med nya vägar och nya upptäckter
Så vidare till Färjestaden och ett snabbt titt in på cykelaffären för att kolla vad dom hade att erbjuda i cykelväg till dottern som snart behöver något större att trampa på. Vidare upp över Almers och sedan Algutsrum och Holmetorp fast där var vägen för dålig så jag vände och svängde in mot Lilla Hult och ut mot 136an igen. I en lätt motvind trampade jag vidare på lilla klingan fram då det var dagens koncept att hålla en hög kadens utan att ta i för mycket. En upplevelserunda mer är regelrätt träning fast var ganska nöjd då jag var hemma igen.
In i dimman, syrerik luft och behaglig temp trots allt
Naturspaning, Glador och Tranor. Plus ett antal Rådjur och 2 söta kid. En grävling och räv.


Kommentarer