Rundat norra udden (100 km)

Det blev precis så fint väder som dom lovade på väderprognosen, även meteorologer har rätt ibland. Så strax efter 10 började färden mot norr, fast brukar ju bli söder ut men hade tänkt ut en liten omväg rund Ölands norra udde.
Strax söder om Neptuniåkrar, norr om Byxelkrok.
Det började med motvind men inte så farligt och lite uppvärmning behövde jag ju. Det rullade på bra, tog ett litet depåstopp norr om Byxelkrok. På Neptuniåkrar såg jag Stranpipare som jagade tafatt över dom karga fälten. Då hade jag redan sett 2 örnar 9 tranor och otaliga fjärilar. Nästa stopp blev i Grankullavik där jag beundrade utsikten ut över östersjön.
Den vita pricken är Långe Erik
 Nu blev det även medvind och vilket rull jag fick helt underbart att susa fram runt 35 km/h utan att behöva slita hund. Fast efter 7 mil så började benen protestera lite och magen knorrade lite men lite mera fikon löste båda problemen. Vilken runda vilken dag. Så här bra blir det bara på Öland den här årstiden. En ren njutning att få trampa fram i den värmande vårsolen och känna vinden smeka ansiktet. Tyckte synd om all bilister som fick sitta i sina plåtburkar och missa halva grejen med att förflytta sig, just själva resan. Tror inte dom hörde Storspovens drill, men det gjorde jag. :-)

Kommentarer