Premiär hojat till jobbet

Efter att ha varit snö och slask och isigt och salt på vägarna så var det idag äntligen dags att ta fram racercykeln och damma av den i härlig vårvind så här redan i februari. Plus 6 grader och cirka 10 m/s från sydväst (mest medvind) gjorde turen ganska njutbar även om benen var lite sega och svarade inte riktigt dom sista kilometerna när jag försökte hålla farten uppe då jag verkligen gillade att få trampa på ute i den härliga luften och slippa sitta nere i källaren för att samla mil. Det blev 42.8 km idag och så har jag jag ju hem turen imorgon så då blir det ju minst lika långt då. :-)

Sköna skor under skoöverdraget
Hade tappat rutinerna hur man skulle klä på sig men det löste sig bra fast det tog bra mycket längre tid än i höstas. Skoöverdragen var perfekta idag och så även neoprenhandskarna som var precis lagom varma. Även hojen rullade på fint så här på premiärturen. Hade även några minuter med härlig sol, tyvärr bara på ryggen men ändå. Nu hoppas jag på att man kan fortsätta pendla till jobbet och att snön inte gör något återtåg här på Öland.
Annars på träningsfronten har det varit lite stiltje då barnens rum håller på att fräschas upp med nya garderober och tapeter och annat lull-lull. Har väl blivit lite hantlar plankor och rodd i Basement gym för att inte rosta ihop helt. Har nog fungerat hygglo då det kändes helt okej idag på hojen.

Kommentarer