Sällskap på turen

Efter lite meddelanden på Strava så fick vi till en runda på Lördag förmiddagen. Cyklade lite halvsömnig till Djupvik där vi skulle ses. Var mer vind än SMHI hade förutspått, konstigt. Roligt att få träffa Joakim som jag har följt över Strava ett bra tag. Martin var också där med sin fina Cervelo. Efter lite diskussion om vägvalet så trampade vi iväg mot Föra vägskäl. Farten drogs snart upp till dryga 40km/h och jag kände det här blir tufft. Martin hade snabba, starka ben så man fick kämpa för att hänga på. Föra till Laxeby tog ca 24 minuter med ett snitt på 38,5km/h. Vid Melösa fick vi be Martin sänka farten lite då han var för snabb för Joakim och mig. Farten var ändå god, runt 35km/h i snitt ner till Störlinge traktormuseum där vi tog en fika och pratade lite i det underbara sommar vädret. Sen visade jag in dom på lite mindre vägar som var uppskattat då det inte var samma långa raksträckor utan kurvor och även lite små kuperat för att vara Öland (Långlöt - Sättra). Kul med lite draghjälp och ett högt tufft tempo för mig i alla fall. Tyvärr så glömde jag bort att fota något, skyller på syrebrist och värmeslag. Tack för en trevlig runda, Martin och Joakim.

Ett jobb pass kvar (24,5 timme) innan Semestern, ska bli skönt.


Kommentarer