Frisk och mera Zwift

Sonen blev sugen på att prova en runda på dataspelet så jag sparkade igång Zwift och han började trampa som en besatt och fick mjölksyra nästan direkt innan han lugnade ner sig. Men Algot kämpade på bra och efter cirka 5.5 km var han helt stum i benen så han klev av. Jag hade då blivit inspererad och körde 2 varv runt vulkanen på Watopia banan innan det var dags att duscha och sedan natta sig inför morgondagen. Det blev ett bra pass och jag var rejält trött i låren då jag klev av. Zwift kan verkligen få mig att ta i det där lilla extra som jag inte kanske alltid får till när jag bara sitter och trampar framför Youtube eller liknande. 10 km in på kontot.
Värmande lava
Idag blev det hundrunda och sedan städning och julröj. Hann slinka in ett pass innan jobbet på ca 13 km vilket var precis vad jag behövde för att vakna till och hitta lite inspiration efter morgonens tråkiga sysslor. Men huset blev renare och juligare.
På väg till vulkanen

Gravel i idyllen

Långa led med cyklister
Tiden går verkligen fort då jag trampar på Zwift, kul med lite nytt och samtidigt nyttigt. Får bli att bränna julkalorier med hjälp av detta. Har ännu verkligen mycket kvar att utforska på kartorna i Zwift verkligen stora världar de har fått till. Roligt att se sin avatar trampa omkring i så växlande miljöer. Fast får nog försöka strukturera upp träningen lite när jag kört lite mer på skoj.



Kommentarer