Ett mörker

Det var ett konstigt ljus ute idag under rundan och kanske var det det som hade gjort min kropp slö. Inget klipp i benen idag utan allt gick lite i slowmo. Fick inte upp pulsen, inte ens i motvinden ner till Sättra. Gjorde några försök att väcka benen i medvinden men det gick bara halvhyfsat. Inte min dag idag helt enkelt.
Banan rast i Palmelund
Men det gick väl hyfsat mellan Bredsättra och Laxeby men sedan var mest som sagt ett mörker. En banan i Palmelund hjälpte föga benen var lika tröga. Fast det var nog den ihärdiga vinden som tog ut sin rätt. Resterna från Ophelia hade knäckt mig.
En god banan

Hade nästan klarat mig utan sko och ben värmare idag
Men det var ändå skönt att komma ut och få lite luft. En träning är ju en träning även om det är en sämre variant. Hösten har kommit ordentligt nu trots den ljumma temperaturen ute. Kanske blev jag överhettad? Nya tag på nästa runda. 45 kilometer blev det efter lite olika vägar, med mest motvind kändes det som.
En lång raka med höstfärg
Naturspaning: Tranor, vipor och gäss. Många olika rovfåglar i luften, glada, vråk och hök var synliga. Rådjur som vanligt och några harar. Några nötskrikor och en flock med domherrar. Härliga höstfärger ute. Fast varmt som på sommaren konstigt!

Kommentarer