Morgonrunda

6:30 trampade jag söder ut längs 136an. Kroppen var inte riktigt vaken i starten och farten låg i motvinden men steg efterhand. Gick riktigt fort då jag fick syn på en cyklist när jag nästan var framme vid Glömminge. Hornen växte ut och jag försökte köra ifatt vad jag först trodde vara en rödvit FMIF cyklist men det visade sig inte vara fallet utan en okänd farbror som också hade svängt in på vägen över mot Runsten.
Snyggt klädd
Kom ikapp strax innan Gillsättra och sa godmorgon och körde förbi i högfart. Framme vid Dyestadsvägen stod det 2 cyklister och väntade troligen på den jag hade kört om. Hejade och fortsatte vidare ut på Mejerivägen till östra vägen. Sedan blev det lite medvind norrut upp mot Långlöt där vinden nästan hade mojnat helt och solen tittade fram. Det blev lite varmare en stund innan det mulnade på igen. Hade bra fart upp till Egby där jag svängde av mot Köpingsvik.
Lerkaka
Motvind sista biten hem och benen var riktigt trötta då jag kom hem och kunde vila en stund innan det var dags att jobba. Skönt att komma igång på morgonen och det var en av de bättre rundorna i år. Kände mig relativt stark hela rundan idag då kroppen hade vaknat efter lite uppvärmning. 64 km in på träningskontot.

Naturspaning: Mängder med rådjur. Havsörn på riktigt nära håll vid Folkeslunda. Gröngöling vid Källingmöre. 

Kommentarer