Äntligen en cykelrunda

Efter att ha varit förkyld och täppt i 2 veckor, så blev det idag en 5 mils runda i det strålande höstvädret. En hård vind från väst gjorde det lite svår cyklat i dom öppna partierna då det riktigt tog tag i en och ville pressa av mig av vägen nästan. Eller så var det jag som var klen efter förkylningen och inte orkade stå emot ordentligt då vinden tog i lite extra.
Strax söder om Föra på östravägen.
Härligt annars med sol och cirka 12-13 grader. Rullade norrut och uppför Klintabacken innan vinden gjorde sig riktigt påmind. Skönt och roligt att vara igång igen. Fast det fanns ingen riktig kraft i benen och näsan snorade konstant. Men det får man ta en dag som denna, makalöst vackert oktoberväder och färgprakten på naturen är ju imponerande nu.
Ganska nylagt oljegrus höjde motståndet lite till.
Svängde av mot Föra och kom då in på den nylagda beläggningen av oljegrus. Överraskande bra men mycket löst grus i kanterna och vid bilmöten fick jag flertalet stenskott på benen. Tråkigt att det inte kan läggas riktig asfalt men det är väl kostnaden som styr. Var lite mer mot vind efter jag vänt och det sög musten ur benen så när jag vid Egby skulle köra i riktig motvind så sa benen upp sig och farten försvann. Fick bli lite pannbens körning sista biten och hem kommer jag ju så det gick väl hyfsat ändå.
Så här såg det ut i kanten med mycket löst grus.
Var premiär för långbyxor vilket nästan var lyx, fick dessutom lite ont av skav då dom gjort sitt efter 4 säsonger och otaliga tvättar. Merinounderställ och vindjacka räckte gott och jag höll en lagom temp i solen och vinden. Nu är det bara att mala på med mil så kommer nog formen tillbaka.

Naturspaning: Vråkar och kråkor. 2 rådjur och en grävling.


Kommentarer