En bra morgon 29/8

Klockan 7 rullar jag söder ut och upp för Kungsgårdsbacken. Svänger in vid flygfältet för att komma över till östra sidan. Vinden mest sidamot men benen svarar bra och Räpplinge passeras och lika så Sörby innan jag når östra sidan i Störlinge där jag svänger höger för att fortsätta söder ut ner mot Norra Möckleby. Ser lite rovfåglar längs vägen annars mest kor och får som går och betar. Solen börjar värma skönt och efter "motet" i Runsten så åker armvärmarna av och ner i ryggfickan. Möter några glada cyklister som hälsar och ser ut att gilla läget som jag, fast dom har ju medvind.
Solen värmer skönt
Norra Möckleby passeras och sedan svänger jag in mot Bostorp och nu blir det en härlig motvind som sänker farten en del men bara en stund för efter lite vatten och lite lä av träd och buskar får jag igång benen igen. Vid Gårdbyvägen blir det vänster och sedan höger in mot Kåtorp där vägarbetet aldrig verkar bli klart. Stannar för lite foton på väg och hästar.
Motvind, men solen i ryggen
Sedan blir ner till Skogsby och ner mot Färjestaden över Runsbäck och sedan Storgatan upp. Såg cyklister som skulle med Dessi för att ta en långtur ner till Kristainopel ihop med Kalmar CK. Blev Bananstopp på vanliga stället uppe vid Almers med utsikt över bron. Vidare hemåt genom Algutsrum och sedan 136an till Borgholm i lite sned medvind som hjälpte till att höja snittet på dagens tur. 8 mil lite drygt och ett snitt på 32,8 km/h. Ganska trött och sliten hemma men det hör ju till.

Naturspaning: Mest betande djur och lite rovfåglar, Duvhök, Kärrhök och en Stenfalk. Underbart sensommar väder och en frisk vind som förgyllde tillvaron. OBS! Inget Rådjur


Kommentarer