Viktorialoppet och nya skor

Då jag köpt nya löparskor igen kan man ju tro att jag sprungit Viktorialoppet men var bara aktiv som påhejare. Åretslopp gick i strålande väder troligen lite för varmt men skönt för oss som såg på. Hejade mest på vänner och bekanta som svischade förbi där jag stod och applåderade.
John och Adam höll god fart på Ängsgatan och ända in i mål.
Roligt med en Öländsk segrarinna i Ida Nilsson. Kul att Viktorialoppet fortfarande växer och drar hit en mängd löpare och turister som vill delta. Löpning är ju inte min gren men man blir imponerad av alla som kämpar sig igenom de 9 km efter bästa förmåga.
Denna gång blev det ett par Asics.
Har ju faktiskt börjat jogga igen lite smått då jag köpt nya skor och varit ute på några kortare rundor för att springa in dom. Sköna stabila skor som inte har gett någon skoskav vilket varit mitt dilemma med mina senaste två inköp.

Har ju börjat jobba igen så nu är man tillbaka i invanda spår.

Har funderat ut en ny runda att cykla nästa gång med en varv bana på cirka 5 km/varv fast har inte full koll på hur beläggningen på bansträckningen är så det blir att ut och reka lite och se efter om det kan fungera. Är ju alltid kul med varvtider och sedan göra segment i Strava på varvet. Kul med något att se fram emot.

Lite bra musik med Nils Lofgren.

Kommentarer

  1. Har haft Asics i flera är, de är bäst tycker jag! Bara att byta ut till ny modell varje år.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar