Sega ben och hempendling

Som på beställning hade vinden vridit runt och blåste mot som jag misstänkte. Var härligt slut då jag kom hem och tog lunch på altanen i den härliga solen. Annars började turen i lite kyligt väder så armvärmarna åkte på den första milen innan jag plockade av dom igen. Sedan var det som att trampa en sommardag i den underbart härliga höstdagen. Efter knappt 4 mil så var energin slut och det blev att leta fram pannbenet och gräva djupt och besegra motvinden. Länge sedan jag var så slut men en varm dusch och lite mat botar det mesta.
Vy söderut från Alvedsjö.
Den härligt blåsande motvinden var rejält ansträngande för mina otränade ben, vad snabbt man tappar sånt man byggt upp under så lång tid. :-(
Ska bli skönt när man kan kämpa mot vinden lite bättre utan att vika ner sig så lätt. Annars en underbar känsla att få sitta på hojen igen och få utöva det man gillar så mycket.
Alvedsjö norrut, med Blå Jungfrun synlig i diset.
Naturspaning: 2 havsörnar, en liten grön ödla och roligt att se svalorna än.

Kommentarer