Alvartrampen 10mil

Det blev en blåsig historia med medvind ner till Degerhamn sedan en härlig motvind. Cirka 50 cyklister dök upp för att deltaga i detta testlopp. Farten blev hög från start då en härlig medvind hjälpte till. Det blev lite ryckig körning då gruppen jag hamnat i var ganska ojämn. Efter backen i Degerhamn så blev det andra bullar då vinden nu kom från sidan och var ganska byig. Väl över på östra sidan av ön så blev det rak motvind fram till depån i Seby. Goda bullar och kaffe var en trevlig överraskning i den hårda vinden. Efter stoppet splittrades gruppen ytterligare då alla inte orkade hålla tempot i vinden. Hade själv en liten incident där jag skulle dricka då plötsligt det blir ett tjuvstopp på klungan och jag får släppa flaskan och bromsa hårt. Stannar och plockar upp flaskan, sedan var det rundans jobbigaste bit då jag själv fick jaga ikapp i motvinden. Fast efter någon kilometer fick jag kontakt igen. Några förningar senare var vi bara 5 kvar som tappert kämpade in till målet. Tack för ett trevligt lopp och den goda korven efter loppet.


Kommentarer