2 rundor i London

Skulle ju köra det avslutande loppet i Tour de Zwift, denna gång i London på en till en början platt bana men som avslutades med 2 rejäla stigningar. Värmde upp med ett varv på den nästan helt platta rundbanan i centrala London för att benen skulle vakna till lite. Var ganska mycket folk online och flera snabbgrupper svischade förbi.
I väntan på starten
Hoppade sedan över till startfållan inför Tour de Zwift del 5. Blev lite mindre deltagare denna kväll men ändå en bit över 500 st. Startade hårt, troligen för hårt. Låg som bäst på en plats runt 80 innan jag började krokna och tog det lite lugnare inför första stigningen. Där kom de farande en efter en och strax var jag uppe på en plats runt 300. Tvåsiffriga procent tal i stigningarna är hårda för en tung klump som mig.
På väg upp i resultatlistan
Kom upp på Leith hill och så kom den sköna backen ner för att sedan svänga runt och så upp för Box hill också. Svetten sprutade och jag gick nästan in i väggen strax innan toppen men efter en kort fart minskning så kom jag igång igen och efter toppen var det ju nästan bara nedför in till målet.
80 blås nedför Keith hill

Box hill toppen passeras
Kom i mål runt 280 man och kunde pusta ut efter drygt 4 mil som varit ganska jobbiga. Då var Tour de Zwift över får se vad jag hittar för roliga lopp att köra efter detta. Men det finns ju mycket att välja och vraka bland så det är nog inget större problem. Kanske blir någon sorts träningsupplägg som finns färdiga att välja. Så det inte bara blir planlös körning.
Uppför Leith hill
Idag snöstorm ute så det ser mörkt ut för någon ute cykling just för tillfället men det kan ju ändras lika fort som denna storm kom.



Kommentarer