Basementgym på tungt motstånd

Idag vred jag verkligen till motståndet på spinninghojen på passet. Det fick bli en CTXC video idag som underhållning och det fick bli den jobbiga 45 minuters versionen som jag kört några gånger innan.


På den första delen där intervallerna är lite längre så körde jag lite mindre motstånd men hade nog klarat att höja lite till då det snurrade på bra. Sedan på andra delen så höjde jag både motståndet och gick "all in" på intervallerna. Verkligen jobbigt men även här kan jag nog snäppa upp lite till nästa gång skulle jag tro. Men som helhet ett bra pass som gav trötta ben.
Pulskurvan

Efter sista intervallen, inte en vacker syn
Nu ska det bli minus grader och risk för snö så det kan bli lite mer basementgym fram över men hoppas på lite ute rull. Planerar lite längre intervaller nästa pass, kanske fyror. Det var länge sedan jag körde dessa.

Kommentarer