Lite kyligare

Hörde av en bussförare på hundmorgonpromenaden att det hade varit minusgrader på östra sidan av ön tidigt på morgonen. Så jag väntade lite innan jag gav mig iväg i solsken och cirka 8 grader på termometern.
Påpucklad på alvaret
Blev att börja i motvinden norrut. Så det gick inte helt av sig själv upp mot Alböke där jag tog av mot Äleklinta och fick en pratstund med Ormögas kameler. Så blev det kustvägen upp till Lofta. En av de finare vägbitarna med underbar utsikt över Kalmarsund.
Kalmarsund
Så blev det att svänga söderut på 136an och ner till Föra och en tänkt medvind som inte ville infinna sig utan det blev lite sidvind från öster. Inte så pigga ben idag heller men det flöt på ner mot Löt och det fick bli att svänga av vid Laxeby tillbaka mot Köpingsvik. Nu blev det lite medvind en stund och jag tog i lite extra och plågade benen lite.
Härliga höstfärger

Bönderna skördar sina åkrar

Fast asfalten är ännu grå
Till min förvåning så blev det motvind igen då jag kom närmare Köpingsvik, ibland blåser det som det vill här på Öland. Kom hem efter lite tempokörning på 136an. Solen värmde skönt på altanen i lä. En underbar runda trots att formen är som bort blåst. Men jag hittar väl den snart.

Naturspaning: Örn, hök, rådjur. Massor av vipor. Betydligt kyligare nu vilket är skönt på sitt sätt. Blev "banan on the go" idag vilket gick bra det med.

Kommentarer