Blev blöt igen

Började i strålande sol och nästan igen vind. Ut till Öj och sedan vidare över Bredsätra. Östra sidan ner till Runsten. Gick bra fast vinden hade börjat blåsa och vred och vände lite efter behag kändes det som. Men höll trycket uppe och det rullade på bra trots rejäl motvind de sista kilometerna innan jag svängde av mot Glömminge.
Innan regnet kom
Det mulnade på och så började det droppa lite smått, vid Gillsättra så öppnade sig skyn och det vräkte ner vatten så det nästan blev som en liten flod på vägen då det inte hann rinna undan tillräckligt fort.  Blev dyngsur och nedkyld. Men framme vid Glömminge avtog regnandet och jag började få upp ångan igen och torka lite i fartvinden.
Här fortfarande torr
Det sved ordentligt i benen i motvinden upp till Borgholm då jag kämpade mig hemåt. Frusen om fötterna men annars inte så farligt, kom jag hem och kunde ta de blöta kläderna och ta en varm och skön dusch. En bra träningstur som verkligen var härdande och det är inte så farligt att köra i regn bara man inte börjar frysa för mycket. 6 mil in på kontot och kroppen och benen börjar kännas riktigt bra då jag återhämtar mig ganska snabbt efter att ha tagit i lite extra. Kul när träning ger resultat.

Naturspaning: 3 rådjur, vråkar och hökar lite över allt. Ormar som värmer sig på asfalten. Svampar i mängder uti markerna nu, syns till och med från vägen. Börjar bli lite små fuktigt i skog och mark nu efter allt regn. Men det är ju bra för grundvattnet.

Kommentarer