Morgonrunda runt Runsten

Var trögstartad idag på hojen tog cirka 2 mil innan jag kom igång. En fin morgon annars fast det mulnade på efterhand och det blev svalare. Även en hel del andra cyklister ute idag, såg nog runt 10 stycken, trots den tidiga timmen.
Här har det mulnat på då jag vände hemåt i Runsten
Körde en intervall vid Tjusby och den tog hårt på benen som kändes slitna idag. Men efter Runsten hade jag medvind en stund och då hämtade dom sig en aning och jag hade kraft att ligga på lite hårdare i motvinden ifrån Glömminge och hem.
Böljande klöver på åkern
Gott med färsk fralla och lite kaffe vid hemkomst. Drygt 6 mil idag. Inte så mycket bilar idag då jag valde rätt riktining på rundan för nästan all trafik var söderut idag.

Naturspaning: Rapphöns i Lerkaka. Rådjur lite överallt. En örn och flera vråkar. En grävling på håll vid Bredsättra. 

Kommentarer