Solorunda till Löttorp

Blev en tur till Löttorp i det underbara vädret även om det var lite kyligt när jag började. Fast tempen steg under resans gång. Idag hade jag verkligen lyckats med min klädsel då jag inte blev så där äckligt svettig fast solen värmde bra på hemvägen.
Bananstopp i solskenet söder om Löttorp
Försökte hålla ett högre tempo idag och det gick bra tills orken trött och farten sjönk lite. Det går bra i 6-7 mil sedan verkar energin gå ur kroppen behöver troligen fylla på lite bättre under resans gång. Men är riktigt nöjd med rundan ändå, fast det kan ju bara gå lättare och bättre.
En bensträckare

En selfie
Dryga 8 mil i strålande sol är ju inte varje dag. Hojen rullade bra och nu är vägarna nästan grusfria. Snart är det sommartid och då kan man ju cykla lite längre även kvällstid.

Naturspaning: Idag var storspoven på plats på Alböke alvar och nu saknar jag bara sädesärlan bland de vårfåglar som brukar ha kommit vid den här tiden på våren. Såg även en örn och de sedvanliga rådjuren.

Kommentarer