Kramp och pepparkakor

Hade först planer på en runda ute med racern men låg temp och en hel del isfläckar var kvar så lät jag bli. Det fick bli 90 minuter spinning i basementgym istället. Det började bra och jag kände mig stark till "backarna" började, efter dessa 3 så var benen spagetti och krampen högg i vänster vad. Stretchade ut så gott det gick och fortsatte, nu med bara små känningar.
Dagens pulskurva
Dom korta intervallerna efter detta gick bra och jag kämpade på med slitna ben. Fast det kändes ganska bra hela vägen till sista intervallen, även om benen protesterade lite dom sista sekunderna på varje intervall. Hjärtat fick sin dos av träning och återhämtningen var helt okej. Har även kört hantlar i veckan och en del core, vilket kändes att det börja hjälpa även när jag sitter på spinninghojen då jag inte blir lika hängande på armarna i slutet av passet.
Lite tom i blicken efter passet.
Efter dusch fick det bli lite kaffe och pepparkakor. Annas pepparkakor har nog aldrig smakat bättre och kaffet slank ner det med. Det ska nu bli massor med plusgrader så till helgen kan det kanske bli lite cykling ute. Håller tummarna för det och ser fram mot ett 10 mils pass på de öländskavägarna.
Njutbara efter träning

Kommentarer