Core och spinning

Har nu dragit igång coreträningen lite mer kontinuerligt. Vilket har resulterat i härlig träningsvärk i magmusklerna. Kört mest vanliga plankan men även omvänd planka och det blir nog att variera lite då dom tar lite olika. Har även blivit lite mer hantlar för att väcka liv i dom taniga armarna. Idag körde jag även ett 40 minuters spinningpass med ökande motstånd och kortare vila mellan intervallerna. Orkade ända fram till den sista lite längre avslutande intervallen då benen blev till spagetti och inte orkade dra runt pedalerna med det tunga motståndet.
Jobbigare och jobbigare.
Men var så där underbart slut när det var över att jag knappt orkade ta mig av spinningcykeln och in i duschen.
Min nya tabatatimer
Snart december och det är mörkt och trist stor del av dygnet så det gäller att passa på dom få timmar med ljus och till och med lite sol som erbjuds. Kan ju alltid hoppas på lite snö som lyser upp världen lite. Var på hjulskyltning i Vimmerby då vi hälsade på hos vänner. Var inne en snabbrunda i den nya cykelaffären som hade öppnat sen jag var där senast. Cykel 33:an med en hel del hojar att glo på.
Utsidan, glömde fota när jag var inne!?

Kommentarer